#include<kutuphaneismi.h>
int main() //ana fonksiyon baslagici
{
} // ana fonksiyon sonu;
Program içinde bir değişkeni şöyle tanımlarız. Örnegin integer değişken olsun
int sayi; //sayi isminde değişken tanımlandı; bu değişkene 5 atayıp ekrana yazdıralım.
sayi=5;
printf("%d",sayi);
Tamam aynı program içinde tanımlanan bir değişken bu şekilde kullanılır. Peki başka bir programda tanımlı bir değişkeni nasıl kullanabiliriz. 2 program olsun, birincisine program1.c ikincisine program2.c diyelim. program1.c şöyle olsun:
/*************************************************************
program1.c
int k;
k=100;
/*************************************************************************/
yazdiğimiz bu programı C/Dev-Cpp/include klasörüne atmalıyız. 2. adım olarak program2.c içerisinde program1.c deki k değişkenini kullanalım
/****************************************************************
program2.c
#include<stdio.h>
#include<program1.c> // buraya dikkat. program1.c yi ram a aldık. yani çağırdık.
extern int k; // değişken başka bir dosyada tanımlı;
int main() {
printf("%d",k);
}
/****************************************************************
program2 yi derlediğimizde ekran cıktımızın 100 oldugunu görecegiz.
Peki bu yolla fonksiyonda kullanabilirmiyiz? Tabi ki evet. Yine program1.c ve program2.c olsun ve program1.c yi include içerisine atalım.
/*****************************************************************
program1.c
int kare_al(int gelen) {
return gelen*gelen;
}
/*****************************************************************
şimdi program2 de kare_al fonksiyonunu çağıralım.
/****************************************************************
program2.c
#include<stdio.h>
#include<program1.c>
extern int kare_al(int); // fonksiyon baska dosyada tanımlı
int main() {
int sayi;
sayi=kare_al(5);
printf("%d",sayi);
}
/****************************************************************
programımızı derlersek ekran cıktımızın 25 yani girilen parametrenin karesi oldugu görülecektir.